דרכי טיפול לאחר ניתוח קרטוקונוס

התקופה לאחר ניתוח קרטוקונוס, שהוא החלפת הקרנית על ידי השתלת קרנית, היא חיונית מאוד כדי להבטיח תוצאה טובה לניתוח. לרוב המעקב מתבצע על ידי הרופא שניתח או מומחה קרנית והוא מתקיים בפרקי זמן של שבוע חודש, 3 חודשים, חצי שנה וגם שנה אחרי הניתוח. מטרת המעקב חשובה מאוד והיא מתבקשת על מנת לבדוק אם לא נוצרו תופעות לוואי ושאין סטייה כלשהי בעין.

הסרת משקפיים בלייזר בשיטה ייחודית

שבוע אחרי ביצוע הניתוח

בשבוע הראשון שלאחר ניתוח השתלת קרנית לריפוי קרטוקונוס יש צורך בטפטוף של כמה סוגים של טיפות לעיניים. הטיפות כוללות סטרואידים ואנטיביוטיקה. כמו כן יש טיפות שמטרתן הרטבת העיניים, למנוע יובש בעין. נחוץ מאוד להשתמש במגן מפלסטיק קשיח לעיניים, אותו יש להרכיב על העין במהלך השינה. מטרתו למנוע פגיעה פיסית בעיניו של המטופל. ולמנוע גם ממנו לגעת בעיניים במצב שינה.

ממה רצוי להימנע?

בנוסף יש להימנע מספורט מגע כמו משחקי כדור או כל ספורט שעלול לגרום לפגיעה או חבלה בראש. עוד רצוי להימנע משחייה או כניסה למקורות מים כמו בריכה או ים. כמו כן מומלץ לא להתאפר.

חודש לאחר ניתוח השתלת קרנית לטיפול בקרטוקונוס

איכות הראייה לרוב מתייצבת חודש אחרי הניתוח ואז תתבצע בדיקה נוספת. במהלך שנה ראשונה יהיו מספר בדיקות נוספות אצל רופא עיניים מנתח ולרוב כעבור שנה יוצאו כל התפרים מהקרנית המושתלת וניתן יהיה להתאים משקפים או עדשות מגע מיוחדות.

למידע נוסף אודות קרטוקונוס

חייג לקביעת תור
ניווט